ensutec  
Lakierowanie tworzyw sztucznych
 
Mader GmbH Karosserie- und Lackierfachbetrieb Reutlingen
 
Firma MADER zakupiła urządzenie airmatic najnowszej generacji i dokładnie testowała je przez ponad pół roku. Pracowano na przemian z układem przygotowania sprężonego powietrza airmatic i bez tego układu. Stwierdzono, że zastosowanie urządzenia airmatic wyraźnie obniżyło ilość pyłu i zanieczyszczeń na powierzchni elementów z tworzyw sztucznych.
 
Mader GmbH Karosserie- und Lackierfachbetrieb Reutlingen
Jonizacja powoduje zredukowanie wtrąceń pyłu – nie tylko na etapie czyszczenia wstępnego, lecz także podczas lakierowania.
 
FRANKIA-GP GmbH 95509 Marktschorgast
 
Lakiernik z firmy Frankia zauważył, że powietrze (strumień lakieru) jest bardziej miękkie i ma inne właściwości. „Na początku można odnieść wrażenie, że nie ma lakieru (bezbarwnego), po czym nagle widać, że ilość materiału jest więcej niż wystarczająca, a lakier lepiej się rozpręża!” Lakiernik jest bardzo zadowolony z rezultatu lakierowania i jakości. We współpracy z technologiem lakiernictwa przeanalizowano pozytywne wyniki zastosowania urządzenia do przygotowania sprężonego powietrza airmatic. Stwierdzono znaczne zredukowanie naładowania elektrostatycznego lakierowanych części z tworzywa sztucznego, a tym samym wyraźnie mniejsze zanieczyszczenie części. Na przykład w przypadku stosowanych do tej pory urządzeń do aplikacji, z uwagi na silne naładowanie płyt z tworzywa sztucznego, można było zaobserwować elektryzowanie się owłosienia na rękach przy pracy blisko powierzchni. Dzięki zastosowaniu urządzenia airmatic zjawisko to już nie występuje. Oznacza to, że powierzchnie z tworzyw sztucznych nie są już naładowane.

Firma Frankia potwierdziła znacznie lepszą jakość lakierowanej powierzchni po zastosowaniu urządzenia airmatic do przygotowania sprężonego powietrza.
 
Lehner GmbH Karosserie & Lack 89264 Weissen
 
Urządzenie airmatic zostało przetestowane przez pana Lehnera na różnych etapach projektowania. Z każdym nowym wariantem widoczna była poprawa. W przypadku lakierowania karoserii zredukowano wtrącenia pyłu o 80%, skrócono czas schnięcia i ograniczono ilość mgły lakierniczej. Redukcja mgły lakierniczej powoduje, że wymiana filtra kabiny nie jest konieczna po 4 tygodniach, jak miało to miejsce do tej pory, lecz dopiero po 6–8 tygodniach. Okazało się, podobnie jak
w przypadku pozostałych użytkowników, że trudno sobie wyobrazić lakierowanie bez urządzenia airmatic. Günther Lehner kupił tymczasem najnowszą generację udoskonalonego urządzenia airmatic. Oto jego opinia:
- wyraźne zmniejszenie ilości pyłu w porównaniu z pierwszym urządzeniem
- ciepło ma jeszcze lepszy wpływ na jakość lakieru
- pistolet lepiej i szybciej się nagrzewa.
 
Pozwoliło to na znaczne zredukowanie prac polerskich. W przypadku niektórych elementów, np. drzwi, nie występują wtrącenia pyłu i elementy te nie muszą już być polerowane.
 
Firma KLC GmbH 74076 Heilbronn
 
Dzięki zastosowaniu czterech urządzeń airmatic wyposażyliśmy kabiny lakiernicze zgodnie z najnowszym stanem techniki. Jako dostawca części montażowych w specjalnych kolorach, dostarczanych bezpośrednio na taśmę montażową firmy
AUDI, nie mamy czasu na dodatkową obróbkę – szczególnie w przypadku malowania lakierem matowym. Także w tym przypadku okazało się, że airmatic umożliwia niemal bezpyłowe lakierowanie. Firma KLC posiada już 4 urządzenia. Służą one głównie do lakierowania części karoserii i części z tworzywa sztucznego w zespołach montażowych w specjalnych kolorach, dostarczanych bezpośrednio na taśmę montażową AUDI w Neckarsulm.
 
KLC-GMBH-74076-Heilbronn
Urządzenie jest podłączane bezpośrednio do urządzenia do aplikacji.
 
Gebr. MAAS GmbH Saarbrucken-Brebach
 
W przypadku lakierowania karoserii stwierdzono lepsze wnikanie farby w zagłębienia i mniejszą ilość wtrącanych zanieczyszczeń. Ponadto zaobserwowano zaoszczędzenie materiału. Krótkotrwała awaria urządzenia pozwoliła stwierdzić, że lakiernicy przyzwyczaili się do zmienionego sprężonego powietrza o określonych zaletach i nie chcieli już pracować bez urządzenia airmatic. Firma Mass zdecydowała się na zakup najnowszej generacji urządzeń airmatic w związku z przyszłą wymianą części ulegających zużyciu. W dziedzinie nagrzewania sprężonego powietrza urządzenie to nie ulega zużyciu eksploatacyjnemu.
 
Po wymianie urządzeń i krótkotrwałym braku instalacji lakiernicy z firmy MAAS mogli zauważyć, czego im
brakuje, gdy nie mogli korzystać z urządzenia airmatic podczas lakierowania.
 
Firma Gurtner Frasdorf
 
W przypadku lakierowania karoserii znacznie zredukowana jest ilość wtrącanego pyłu. Jonizowane sprężone powietrze umożliwia nie tylko rozładowanie części przez przedmuchanie przed lakierowaniem, lecz także zredukowanie stopnia naładowania części z tworzywa sztucznego podczas lakierowania.
 
gurtner-frasdorf Gurtner Frasdorf
Jonizacja pozwala na znaczne zredukowanie
mgły lakierniczej.
Jonizacja pozwala na znaczne zredukowanie mgły lakierniczej.Skuteczne działanie urządzenia airmatic stwierdzonozarówno podczas nakładania lakieru bazowego,jak i lakieru bezbarwnego.
 
Firma Holzammer Sengenthal
 
Wyraźnie widoczne jest rozładowanie części z tworzywa sztucznego przez przedmuchanie jonizowanym powietrzem, szczególnie po oszlifowaniu. Rozpylany lakier jest drobniejszy i dzięki temu lepiej nadaje się do obróbki.
 
holzammer-sengenthal Holzammer Sengenthal
Urządzenie airmatic umożliwia rozpylanie przy
niższym ciśnieniu.
Podczas usuwania szlamu lakierniczego jednoznacznie potwierdzono redukcję mgły lakierniczej o 20%.
 
Firma Bereiter, Bad Konig
 
Lakierowanie wartościowych części z tworzywa sztucznego nie sprawia jakichkolwiek problemów. Lakier jest nakładany równomiernie i nie występuje zjawisko wtrącania pyłu. Liczba wadliwych części zmniejszyła się o połowę. Gdy urządzenie – bez wiedzy lakiernika – było przez krótki czas niewłączone, można było stwierdzić wyraźną różnicę w porównaniu
z lakierowaniem przy użyciu nieobrobionego wstępnie sprężonego powietrza.
 
Kerntopf GmbH 24254 Rumohr/Rotenhahn
 
Dzięki zredukowaniu wtrąceń pyłu możemy realizować zlecenia dla wymagających klientów, co wcześniej – bez urządzenia
airmatic – było niemożliwe. Nawet w przypadku najbardziej podatnych części udało się niemal całkowicie wyeliminować
wtrącenia zanieczyszczeń i pyłu.
 
- Firma Kerntopf zamówiła już 2 urządzenia airmatic 500;
- Kerntopf zajmuje się lakierowaniem przemysłowym i lakierowaniem karoserii samochodowych
- Firma oszczędza ok. 15–20% lakieru
- Podczas lakierowania płyt polistyrenowych jednoznacznie potwierdzono redukcję zanieczyszczeń; wyraźnie ograniczono również naładowanie części z tworzywa sztucznego
- Również podczas malowania czarnym lakierem na wysoki połysk firma KERNTOPF stwierdziła znaczną redukcję zanieczyszczeń na powierzchni oraz redukcję mgły lakierniczej i zużycia lakieru, a także znacznie mniejszą liczbę wadliwych części i wyraźne ograniczenie dodatkowej obróbki. „To urządzenie jest niesamowite!”
 
Kerntopf GmbH 24254 Rumohr/Rotenhahn
 

Fematop

Airmatic

Opinie Klientów

Filmy


Wyłączny dystrybutor firmy
ensutec™ products GmbH na Polskę
Home-art Pierzchała Wiktor
tel.: 500 515 930
e-mail:
office@homeart.com.pl
homeart-ensutec